Ministerstvo financií Slovenskej republiky, Štefanovičova 5, 817 82 Bratislava, IČO: 00151742. www.mfsr.sk

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:


Začiatok stránky, titulka:

Informácia o dopadoch sadzby dane z príjmov právnických osôb a porovnanie daňových príjmov za roky 1999 - 2001

1. Legislatívne zmeny v zákone o daniach z príjmov upravujúcich zdaňovanie príjmov právnických osôb
2. Analýza vývoja výnosov dane z príjmov právnických osôb v rokoch 1993 – 2002

1. Legislatívne zmeny v zákone o daniach z príjmov upravujúcich zdaňovanie príjmov právnických osôb
Od zavedenia novej daňovej sústavy v roku 1993 sa uskutočnili nasledujúce legislatívne zmeny v oblasti dane z príjmov právnických osôb:
Rok 1993 – zavedenie novej daňovej sústavy, v rámci ktorej sa zaviedla daň z príjmov, ktorá nahradila dovtedy platné odvody zo zisku, dôchodkovú daň, poľnohospodársku daň zo zisku, daň zo mzdy a daň z príjmov z literárnej a umeleckej činnosti. Daň z príjmov obsahuje daň z príjmov fyzických osôb (DPFO) a daň z príjmov právnických osôb (DPPO). Legislatívne bola daň z príjmov upravená zákonom č. 286/1992 Zb. o daniach z príjmov s účinnosťou od 1. 1. 1993. DPPO bola postavená na obdobných zásadách, ktoré sú platné v krajinách EÚ, sadzba DPPO bola 45 % zo základu dane.
Rok 1994 – umožnenie umorovania straty, uplatňovanie ustanovení nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 145/1993 Z. z. o podmienkach oslobodenia daňových subjektov od dane z príjmov, zníženie sadzby zo 45 % na 40 % zo základu dane.
Rok 1995 – zavedenie rovnomerného umorovania straty počas piatich bezprostredne nasledujúcich období.
Rok 1996 – korekcie v odpisovej politike v súlade so schválenou novou Klasifikáciou produkcie, oslobodenie príjmov pripadajúcich na výnos získaný z dôvodu zníženia záväzku pri odpustení časti kúpnej ceny FNM, prípadne Slovenským pozemkovým fondom pri prevode majetku štátu na iné osoby.
Rok 1998 – zavedenie daňových úľav na podporu investovania tak, že daňovník si môže znížiť vykázanú daň každoročne až do výšky 75 % za predpokladu splnenia podmienok uvedených priamo v zákone.
Rok 1999 – zavedenie daňového úveru daňovníkom dane z príjmov právnických osôb so sídlom na území SR na podporu investovania. Výška úveru a podmienky poskytovania úveru boli upravené v zákone, čím sa upravili podmienky dovtedajších daňových úľav. Vypracovaný bol nový zákon č.366/1999 Z.z. o daniach z príjmov s účinnosťou od 1. 1. 2000.
Rok 2000 – sadzba DPPO sa znížila zo 40 % na 29 %, t. j. o 11 percentuálnych bodov. Daňovníci, ktorí zabezpečujú poľnohospodársku výrobu a ktorých tržby z rastlinnej a živočíšnej výroby vrátane ďalších činností nadväzujúcich na túto výrobu tvoria viac ako 50% z celkových tržieb, uplatňujú si zníženú sadzbu dane vo výške 15 %.
Rok 2001 – s účinnosťou od 1. 1. 2002 sa znížila sadzba dane z príjmov právnických osôb
z 29 % na 25 %, t. j. o 4 percentuálne body.

Okrem týchto zásadných úprav sa realizovali aj viaceré ďalšie úpravy, ako napríklad úpravy týkajúce sa odpisovania nehmotného a hmotného investičného majetku (zvýšenia limitov pre zaradenie hmotného majetku do kategórie investičného majetku, zmena doby odpisovania), v bankovom sektore možnosť uplatňovania tvorby opravných položiek a rezerv v daňovo uznateľných nákladoch (zákon č. 368/1999 Z. z. o rezervách a opravných položkách na zistenie základu dane z príjmov) a iné.
Dopad legislatívnych úprav sa vždy predbežne kvantifikoval, avšak odhadnúť ich skutočný dopad bolo obtiažne, nakoľko zmena legislatívy vytvára iba právne predpoklady pre konkrétne rozhodovanie podnikateľského subjektu o ich využití.
V rokoch 1993 – 1994 bolo plnenie DPPO značne heterogénne. V prvom období pôsobenia novej daňovej sústavy bolo plnenie DPPO nepriaznivo ovplyvnené najmä hospodárskymi problémami podnikateľských subjektov. Ide najmä o ziskovosť, odbytové ťažkosti, platobnú neschopnosť, ako aj o zavedenie nového preddavkového spôsobu platenia dane na základe skutočnej daňovej povinnosti z predchádzajúceho obdobia. Plnenie DPPO ovplyvnilo do určitej miery aj uplatnenie úľav a oslobodenia od dane pre začínajúce podnikateľské subjekty podľa nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 145/1993 Z. z. o podmienkach oslobodenia daňových subjektov od dane z príjmov. Oslobodenie vo výške 100 % daňovej povinnosti sa vzťahovalo na prvé zdaňovacie obdobie, za ktoré daňovník vykázal základ dane a daň. Zvýhodnené podmienky oslobodenia platili pre daňovníkov s podielom zahraničného kapitálu a pre banky. Daňovník so zahraničnou majetkovou účasťou pri splnení podmienok dostával úľavu na DPPO vo výške 15 % daňovej povinnosti po dobu ďalších dvoch rokov nasledujúcich po roku, v ktorom uplatnil oslobodenie vo výške 100 % dane. Banky, ktoré vznikli podľa zákona č. 21/1992 Zb. o bankách v znení neskorších predpisov, mohli byť oslobodené pri splnení podmienok až 10 rokov. Predmetné nariadenie vlády bolo s účinnosťou od 1. 1. 1995 zrušené, ale na tie subjekty, ktoré vznikli od 1. 1. 1993 do 31. 12. 1994 sa ustanovenia tohto nariadenia vlády vzťahovali aj naďalej. V dôsledku uvedených legislatívnych opatrení boli príjmy z DPPO nižšie o 1,5 – 3,0 mld. Sk.
V rokoch 1995 – 1997 boli príjmy z DPPO ovplyvňované možnosťou umorovania (odpočítavania) straty, ktorá vznikla v predchádzajúcom zdaňovacom období, a to rovnomerne počas piatich bezprostredne nasledujúcich zdaňovacích období. Okrem toho ďalšími činiteľmi pôsobiacimi na plnenie DPPO bola najmä pretrvávajúca vysoká nákladovosť a s tým súvisiaca nízka ziskovosť, platobná neschopnosť a podobne. To malo za následok značný nárast stratových podnikov, nízku likviditu a rentabilitu podnikateľských subjektov a v súvislosti s tým pokles plnenia DPPO oproti rozpočtovaným príjmom.
V roku 1997 došlo k zníženiu daňovej povinnosti v dôsledku dosiahnutých hospodárskych výsledkov za posledné zdaňovacie obdobie. Keďže výška zaplatených preddavkov ostala rovnaká ako v predchádzajúcom období, vrátené preplatky dosiahli u DPPO výšku cca 8 mld. Sk.
V rokoch 1998 – 2000, predovšetkým v roku 1998, bol výnos DPPO tiež významne ovplyvnený vratkami, ktoré vyplynuli z vyšších preddavkov tejto dane odvodených z vyššej daňovej základne roku 1996 a zaplatených daňovými subjektami v roku 1997, v porovnaní so skutočnou daňovou povinnosťou za rok 1997. Príčinou bol naďalej pokles ziskovosti podnikateľských subjektov v roku 1997 a tým aj znižovanie daňovej základne. V roku 1999 bol výnos DPPO o 2,7 mld. Sk nižší ako v roku 1998, čo spôsobil jednak ďalší pokles ziskovosti ako aj zníženie preddavkov v nadväznosti na zlé hospodárske výsledky podnikateľských subjektov. Ďalším faktorom bolo aj neplnenie daňových povinností daňovými subjektami. Daň inkasovaná v roku 2000 reflektovala ešte na hospodárske výsledky zdaňovacieho obdobia roka 1999, nakoľko platný zákon neumožňoval určiť preddavky na daň na základe odôvodnenej žiadosti daňovníka. Zníženie sadzby daní zo 40 na 29%, upresnenie podmienok na čerpanie daňového úveru a stimulácia daňovníka k modernizácii výroby a k zavádzaniu progresívnych technológií sa výraznejšie prejavila až v roku 2001 pri zúčtovaní preddavkových platieb za rok 2000.
Aby vplyv zníženia daňových sadzieb bol v rokoch 2000 a 2001 rovnomernejší, vypracovaný bol návrh legislatívneho riešenia umožňujúceho už v roku 2000 (september – december) u DPPO určiť preddavky na základe odôvodnenej žiadosti daňovníka. Zákon č. 240/2000 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 511/1992Zb. o správe daní umožnil správcovi dane určiť platenie preddavkov na daň aj z iných dôvodov, ako je uvedené v osobitnom predpise (zákon č. 366/1999 Z. z.), a to buď na základe žiadosti daňovníka alebo z vlastného podnetu.
Toto legislatívne ustanovenie správca dane uplatnil v septembri 2000 a stanovil preddavky na daň z vlastného podnetu na obdobie 9/00 až 12/00 a 1/01 až 3/01 z dôvodu zmeny sadzby dane.
Zákon č. 466/2000 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 366/1999 o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov umožnil správcovi dane s účinnosťou od 1. 1. 2001 určiť platenie preddavkov na daň inak aj v prípade, ak suma preddavkov nezodpovedá predpokladanej výške dane, na ktorú sú platené.
Okrem týchto skutočností ovplyvnili plnenie DPPO aj niektoré jednorazové faktory ako úhrada nedoplatkov zo strany významných daňových dlžníkov, ako aj nižšie (v porovnaní s rokom 1999) vratky daňovým subjektom po podaní daňových priznaní za rok 1999 z preddavkovej povinnosti uhradenej v priebehu roka 1999.
Novelou zákona o daniach z príjmov č. 561/2001 Z. z. sa v časti vzťahujúcej sa k právnickým osobám stanovuje minimálna ročná preddavková daň, a to z dôvodu zníženia možnosti daňových únikov a zakladania spoločnosti za iným ako podnikateľským účelom. Pomernú časť preddavkovo platenej dane boli povinní platiť v priebehu r. 2002 daňové subjekty, u ktorých r. 2002 bol minimálne tretím zdaňovacím obdobím a v priebehu r. 2002 vstúpili do likvidácie, alebo do konkurzu, pričom tieto boli v r. 2002 aj ukončené, alebo sa zrušili bez likvidácie. V dôsledku novely zákona č. 366/1999 o daniach z príjmov zákonom č. 437/2002 Z. z. s účinnosťou od 1. 1.2003 bola preddavková daň zrušená a daňovníci, ktorých zdaňovacím obdobím je celý kalendárny rok 2002 nemajú povinnosť platenia preddavkovej dane.
Novelou č. 561/2001 Z. z. bol tiež upravený spôsob zdanenia pri uskutočňovaní reorganizácií spoločností s právnym nástupníctvom tak, aby v čase splynutia, zmeny, zlúčenia či rozdelenia spoločnosti nedochádzalo, podobne ako v krajinách EÚ, k zdaneniu.
V súlade s požiadavkami EÚ boli upravené v roku 2002 podmienky úľav na dani podľa § 35, a to tak, aby sa upresnil ich vzťah k ustanoveniam zákona o štátnej pomoci (daňový úver).
2. Analýza vývoja výnosov dane z príjmov právnických osôb v rokoch 1993 – 2002
Na základe evidencie štátnych príjmov vedenej daňovou správou, bola rozpočtovaná čiastka dane z príjmov právnických osôb za obdobie rokov 1993 – 2002 plnená nasledovne:



Tabuľka 1
v mil. Sk


Obdobie Celkový výnos DPPO DPPO prevedená
do rozpočtov obcí
DPPO odvedená
do ŠR
DPPO
v návrhu ŠR
% plnenia rozpočtu Index*
31. 12. 1993 19 949 0 19 949 32 400 61,57 x
31. 12. 1994 30 053 1 637 28 416 24 238 117,23 1,42
31. 12. 1995 35 231 1 564 33 667 32 976 102,09 1,18
31. 12. 1996 33 534 1 200 32 334 37 900 85,31 0,96
31. 12. 1997 24 154 782 23 372 40 500 57,71 0,72
31. 12. 1998 25 977 1 365 24 612 27 326 90,07 1,05
31. 12. 1999 22 930 966 21 964 27 750 79,15 0,89
31. 12. 2000 26 323 1 227 25 096 24 500 102,43 1,14
31. 12. 2001 21 725 1 512 20 213 18 602 108,66 0,81
31. 12. 2002 29 757 1 848 27 909 22 800 122,40 1,38

* Index medziročného rastu príjmov DPPO do ŠR

V roku 1994, kedy daňové subjekty podávali priznania k DPPO za zdaňovacie obdobie roka 1993, bola platná sadzba dane z príjmov právnických osôb 45 %.
V rokoch 1995 - 2000, kedy priznania k DPPO podávali daňové subjekty za zdaňovacie obdobia rokov 1994 – 1999, bola platná sadzba dane z príjmov právnických osôb 40 %. Za zdaňovacie obdobie roka 2000 a 2001 bola platná sadzba dane z príjmov právnických osôb 29 %. S účinnosťou od 1. 1. 2002 sa znížila sadzba DPPO z 29 % na 25 %, t. j. o 4 percentuálne body. Po zúčtovaní výsledkov príjmov DPPO za rok 2002 sa príjem ŠR z tejto dane zvýšil oproti predchádzajúcemu roku o 38 %.

Tabuľka 2: Vývoj základu dane po úprave a výslednej dane v rokoch 1993 – 2001
v mil. Sk


Zdaňovacie obdobie Základ dane upravený o odpočítateľné položky Index
medziročného rastu
Výsledná
daň na zaplatenie
Index
medziročného rastu
Pomer výslednej dane
k základu dane v %
1993 63 109 x 25 658 x 40,66 %
1994 71 427 1,13 26 569 1,04 37,20 %
1995 84 586 1,18 32 308 1,22 38,20 %
1996 67 369 0,80 26 095 0,81 38,73 %
1997 65 768 0,98 25 467 0,98 38,72 %
1998 65 681 1,00 25 312 0,99 38,54 %
1999 68 631 1,04 25 247 1,00 36,79 %
2000 97 183 1,42 25 206 1,00 25,94 %
2001 105 093 1,08 25 977 1,03 24,72 %


Poznámka: Tabuľka obsahuje údaje z priznaní k dani z príjmov právnických osôb evidované v APV DIS.

Za zdaňovacie obdobie roka 2001 dosiahli daňové subjekty základ dane po úprave vo výške 105 093 mil. Sk, pričom výsledná daň bola vo výške 25 977 mil. Sk.
Od roku 1999 sa podiel výslednej dane na základe dane po úprave viditeľne znižuje. Je to dôsledok jednak zníženia sadzby dane zo 40 % na 29 % s účinnosťou od 1. 1. 2000, ako aj možnosti uplatnenia úľav na dani v zmysle § 35 a 35a zákona č. 366/1999 Z. z. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov a v zmysle nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 192/1998 Z. z. o podmienkach oslobodenia novovzniknutých daňových subjektov od dane z príjmov právnických osôb (čerpanie daňového úveru je možné po splnení zákonom stanovených podmienok).
Za zdaňovacie obdobie roka 1999 si nárok na úľavu na dani v zmysle horeuvedených právnych noriem uplatnilo 123 daňových subjektov vo výške 2 930 mil. Sk. Za zdaňovacie obdobie roka 2000 si nárok na úľavu na dani uplatnilo 7 daňových subjektov vo výške 2 522 mil. Sk a za zdaňovacie obdobie roka 2001 to bolo 41 daňových subjektov a celková výška úľavy na dani bola 4 160 mil. Sk.

Tabuľka 3: Porovnanie vývoja kladného a záporného hospodárskeho výsledku v rokoch 1993 - 2001
v mil. Sk

Zdaňovacie obdobie Hospodársky výsledok
kladný (zisk) záporný (strata)
1993 58 007 -45 041
1994 67 690 -49 688
1995 80 495 -66 469
1996 75 841 -70 993
1997 73 433 -92 211
1998 66 987 -129 239
1999 65 683 -187 836
2000 98 335 -157 171
2001 127 895 -90 185


Poznámka: Tabuľka obsahuje údaje z priznaní k dani z príjmov právnických osôb evidované v APV DIS.

Kladný hospodársky výsledok mal v jednotlivých zdaňovacích obdobiach kolísavú tendenciu – kým v rokoch 1993-1995 rástol, v rokoch 1996-1999 začal klesať, v roku 2000 opäť vzrástol a v roku 2001 dosiahol najvyššiu hodnotu za sledované zdaňovacie obdobia. Opačný vývoj je pri zápornom hospodárskom výsledku, ktorý rástol počnúc rokom 1993 až po rok 1999, kedy bola strata daňových subjektov najvyššia zo sledovaných zdaňovacích období. V zdaňovacom období roka 2000 v porovnaní s predchádzajúcim obdobím strata poklesla. Výška straty v zdaňovacom období roka 2001 zaznamenala najnižšiu hodnotu od roku 1996, čo môže priaznivo ovplyvniť výnos dane za zdaňovacie obdobie v roku 2001.

Tabuľka 4: Vývoj hospodárskeho výsledku, základu dane a daňovej povinnosti v rokoch 1998 - 2001

Riadky daňového
priznania
Počet daňových subjektov Suma v mil. Sk
1998 1999 2000 2001
1998*
1999
2000
2001
Hospodársky výsledok - zisk 22 162 22 472 25 835 31 544 66 987
65 683
98 335
127 895
Hospodársky výsledok - strata 29 341 31 178 32 224 30 355 -129 239
-187 836
-157 171
-90 185
Základ dane 25 483 26 021 31 986 32 615 69 401
71 815
101 242
110 604
Základ dane upravený
o odpočítateľné položk
21 912 21 949 26 115 29 805 65 681
68 631
97 183
105 093
Daň (r. 800) 21 496 21 268 25 849 29 502 25 312
25 247
25 206
25 977
Výsledný vzťah k ŠR r. 900 + 17 146 16 961 21 191 25 113
29 570
10 785
Výsledný vzťah k ŠR r. 900 - 6 041 16 231 6 454 5 536
-6 382
-4 599
-6 992
-3 864


*Sumy uvedené v tabuľke za zdaňovacie obdobie roka 1998 sú uvedené bez údajov z priznania k DPPO u daňového subjektu v pôsobnosti pracoviska DR SR Bratislava, nakoľko tieto by značne skreslili porovnávané údaje.
Poznámka: Údaje spracované v skoršom časovom období sú nahrádzané novými údajmi aktualizovanými po podaní dodatočných priznaní a vykonaných daňových kontrolách.

Z prehľadu vyplýva, že počet daňových subjektov, ktoré dosiahli zisk v rokoch 1998 – 2001 každoročne narastá. Rovnaký vývoj (okrem roku 1999) je zaznamenaný aj pri výške dosiahnutého zisku. V roku 2001 výška zisku vzrástla o 29 560 mil. Sk (o 30 %) v porovnaní s predchádzajúcim obdobím. V priemere na 1 daňový subjekt pripadá 4,05 mil. Sk zisku v roku 2001, kým v roku 2000 to bolo 3,8 mil. Sk, v roku 1999 to bolo 2,9 mil. Sk a v roku 1998 bola priemerná výška zisku na 1 daňový subjekt 3 mil. Sk.
Počet daňových subjektov s dosiahnutou stratou v rokoch 1998 – 2000 narastal, avšak v roku 2001 klesol takmer na úroveň roka 1998. Výška dosiahnutej straty od roka 1999 klesá. Najvýraznejší pokles straty bol v roku 2001, kedy jej výška poklesla v absolútnom vyjadrení o 66 986 mil. Sk (o 42,6 %) oproti predchádzajúcemu roku. Priemerná výška dosiahnutej straty na 1 daňový subjekt medziročne klesá: v roku 1999 bola 6 mil. Sk, v roku 2000 bola 4,9 mil. Sk a v roku 2001 bola vo výške 3 mil. Sk.
Základ dane upravený o odpočítateľné položky od roku 1999 narastal. Najvyšší nárast bol zaznamenaný v roku 2000, kedy základ dane vzrástol o 41,6 % oproti minulému roku. V roku 2001 základ dane vzrástol o 8 % v porovnaní s minulým rokom.
Výška priznanej dane bola v rokoch 1998 – 2000 takmer totožná a mierne klesala (je potrebné brať do úvahy zníženie sadzby dane od 1.1.2000). V roku 2001 priznaná daň vzrástla o 771 mil. Sk (o 3 %) oproti predchádzajúcemu roku, čo signalizuje mierne zlepšenie vo vývoji priznanej dane.
Požadované vratky preplatkov sa vyvíjali veľmi nerovnomerne. V roku 1999 medziročne poklesli o 1 783 mil. Sk, v roku 2000 medziročne vzrástli o 2 393 mil. Sk a v roku 2001 opäť poklesli o 3 128 mil. Sk.
Heterogénne plnenie vratiek preplatkov DPPO v podstatnej miere ovplyvnilo výnos DPPO do štátneho rozpočtu v jednotlivých rokoch.

Tabuľka 5: Prehľad o počte podaných riadnych daňových priznaní za obdobie rokov 1993 – 2001

Zdaňovacie obdobie Počet podaných riadnych daňových priznaní
1993 26 676
1994 33 950
1995 40 334
1996 48 127
1997 54 950
1998 62 898
1999 66 852
2000 69 707
2001 72 271


Poznámka: Tabuľka obsahuje počty podaných riadnych priznaní k DPPO za zdaňovacie obdobia rokov 1993 – 2000, ktoré boli evidované v daňovom informačnom systéme do 16. 10. 2001 a za zdaňovacie obdobie roka 2001 do 25. 9. 2002.

Počet podaných riadnych daňových priznaní má stúpajúcu tendenciu, ročne vzrástol v priemere o 15 %, ale v rokoch 1999 - 2001 bol nárast podaných priznaní nižší ako 5 %, čo je pokles oproti predchádzajúcemu trendu.
Ak počty podaných riadnych daňových priznaní z tejto tabuľky porovnáme s výslednou daňou z tabuľky 2, zistíme, že priemerná suma dane v Sk pripadajúca na jeden daňový subjekt bola nasledovná:

Tabuľka 6:

1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001
961 838 782 592 801 012 542 211 463 458 402 429 377 655 361 599 359 439


Vývoj dane z príjmov právnických osôb za vybrané daňové subjekty

Z analýzy daňového úradu pre vybrané daňové subjekty na základe vybraných údajov porovnávajúcich daň vo vzťahu k výnosom vyplynulo, že daňová povinnosť k DPPO v absolútnej výške v roku 2000 v porovnaní s predchádzajúcim rokom mierne poklesla a v roku 2001 vzrástla. Napriek zmene sadzby dane nedošlo v roku 2000 k výraznejšiemu poklesu daňových povinností. Táto skutočnosť vyplynula zo sledovania relácie podielu DPPO na celkovom výnose. V súhrnných údajoch sa s rastom výnosu znižuje podiel dane na výnose v jednotlivých rokoch. V roku 2000 v porovnaní s predchádzajúcim rokom je tento pokles zapríčinený aj znížením sadzby dane, v roku 2001 je tento nepomer spôsobený najmä zvýšením výnosu u daňových subjektov, ktoré nevykazujú daňovú povinnosť. V tejto súvislosti je potrebné upozorniť na atypický vývoj uvedených ukazovateľov v štruktúre daňových subjektov podľa odvetví. Najnepriaznivejšie sa tieto ukazovatele prejavujú vo finančnom sektore (banky, poisťovne a najmä obchodníci s cennými papiermi), kde je ukazovateľ podielu dane na výnose mimoriadne nízky.
Na základe vývoja v predchádzajúcich rokoch je možné predpokladať, že aj v roku 2002 bude daňová povinnosť u vybraných subjektov približne na úrovni roku 2001. Tento predpoklad možno odôvodniť tým, že ak pri zníženej sadzbe DPPO o 11 % došlo len k miernemu zníženiu daňových povinností, tak pri 4 % znížení sadzby dane by sa tento vplyv nemal výraznejšie prejaviť.

Koniec obsahu.


MENU:

Nachádzate sa tu:

  1. Médiá
  2. Tlačové správy
  3. Informácia o dopadoch sadzby dane z príjmov právnických osôb a porovnanie daňových príjmov za roky 1999 - 2001

Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.

Pokračovanie menu:

ZOZNAM SEKCII:

VYHĽADÁVANIE NA WEB SÍDLE:


PÄTIČKA:

Portály MFSR

Projekty MF SR

Ministerstvo financií
Slovenskej republiky

Štefanovičova 5
P. O. BOX 82
817 82 BRATISLAVA
IČO: 00151742

+421 2 5958 1111
podatelna@mfsr.sk

Všetky kontakty

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.