[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Ministerstvo financií SR po mesiacoch príprav predkladá do pripomienkového konania návrh zákona o elektronickom výkone verejnej moci, ktorý je základným predpokladom na realizáciu e-governmentu. Ide o prelomovú právnu normu, ktorá zrovnoprávňuje papierovú a elektronickú formu komunikácie medzi občanmi a podnikateľmi na jednej strane a štátom na strane druhej.
Výsledkom elektronizácie procesov vo verejnej správe sa dosiahne výrazné zníženie byrokracie na strane občanov a podnikateľských subjektov. „Tento zákon je nevyhnutným predpokladom na zavedenie pravidla "jeden krát a dosť" čo znamená, že štát nebude vyžadovať opätovné predloženie dokumentov, ktorými už jeho orgány disponujú,“ povedal minister financií Peter Kažimír.
Ministerstvo financií SR pri príprave zákona spolupracovalo a hľadalo konsenzus s viacerými rezortmi, ako aj mimovládnymi organizáciami a to najmä s IT Asociáciou Slovenska, Slovenskou bankovou asociáciou a Spoločnosťou pre otvorené informačné technológie.
Dôležitým prínosom návrhu zákona je zavedenie úplne nových právnych inštitútov, ktoré súčasná legislatíva nepozná. Ide napríklad o elektronické schránky, identifikáciu a autentifikáciu osôb, autorizáciu či zriadenie inštitútu referenčných registrov. Prepojenie týchto registrov umožní práve to, že štátne a verejné inštitúcie budú navonok vystupovať ako „jeden subjekt“ a nebudú od občanov a firiem opakovane požadovať informácie.
Návrh zákona tiež ustanovuje elektronickú alternatívu k existujúcim právnym inštitútom, ktoré sa buď v súčasnosti realizujú „papierovou“ formou, alebo je ich úprava nejednotná. Legislatívne sa teda upravuje najmä architektúra informačných systémov, a elektronická komunikácia štátnych a verejných orgánov navzájom, elektronické podanie a elektronická úradná písomnosť a tiež elektronické doručovanie dokumentov.
Nová právna úprava tiež špecifikuje tzv. prístupové miesta, ktoré budú slúžiť ako brány pre komunikáciu medzi občanmi a podnikateľskými subjektmi na jednej strane a štátnymi a verejnými orgánmi na strane druhej. Výhodou týchto "Integrovaných obslužných miest" je napríklad to, že prostredníctvom nich dokážu v plnom rozsahu elektronicky komunikovať so štátnymi a verejnými orgánmi aj starší ľudia alebo tí, ktorí nemajú potrebné technické vybavenie. Podnety žiadateľov bude realizovať pracovník tohto obslužného miesta.
Koniec obsahu.
Nachádzate sa tu:
Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.
Pokračovanie menu:
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.