[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Motoristi dostanú viac času na zorientovanie sa v ponukách poisťovní
Bývalá vláda si ochranu spotrebiteľa predstavovala ako zastrašovanie obchodníkov, cenovú radu, či produktové inžinierstvo, keď bankám nadiktovala jednotný produktový balíček, ktorého zavedenie stálo banky desaťtisíce, no objednalo si ho len pár občanov.
Súčasné vedenie ministerstva financií zastáva filozofiu, že ochrana spotrebiteľa by v prvom rade mala spočívať v jeho informovanosti a väčšej slobode rozhodovania. Regulácia by teda mala smerovať odstraňovaniu informačných asymetrií a znevýhodnení vyplývajúcich z časovej tiesne.
Z tohto postoja sa odvíjali zmeny, ktoré sa podarilo presadili v oblasti úverov na bývanie. Banky dostali povinnosť v dostatočnom predstihu informovať klienta, že sa blíži prehodnotenie jeho zmluvy. V prípade, že občan nebude spokojný s novými ponúknutými podmienkami, môže bez zbytočných komplikácií odísť a prefinancovať si úver v banke, ktorá mu navrhne výhodnejšiu zmluvu.
Minister financií Ivan Mikloš už v septembri avizoval, že podobné zmeny mieni presadiť aj v prípade povinného zmluvného poistenia automobilov. Tento týždeň sa tento zámer posunul do fázy realizácie. Finančný výbor NR SR v utorok prerokoval návrh, ktorý zásadne zmení súčasný stav, kedy poistenci nemajú prehľad o produktoch a ich cenách a neraz sú v záujme usporiť nútení preventívne každý rok vypovedať zmluvu. Toto sa zmení.
Zmluvu o povinnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla možno vypovedať šesť týždňov pred jej výročím. Po novom budú poisťovne povinné desať týždňov pred uplynutím poistného obdobia poslať klientovi list, v ktorom ho budú informovať o
- výške poistného na ďalší rok,
- dátume skončenia poistného obdobia,
- termíne, dokedy je možné existujúcu zmluvu vypovedať.
Klient tak získa štyri týždne na to, aby sa zorientoval na trhu, porovnal si konkurenčné ponuky a bez časového tlaku sa rozhodol, čo je pre neho najvýhodnejšie. Táto zmena tak posilní nielen postavenie klienta v zmluvnom vzťahu, ale zároveň zostrí konkurenčný boj, čo vyvolá tlak na zlacnenie či skvalitnenie služieb na trhu.
Zmeny by mali platiť od 1. júla 2012.
Martin Jaroš
hovorca ministra financií
Koniec obsahu.
Nachádzate sa tu:
Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.
Pokračovanie menu:
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.