[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Popis: Minister financií sa v Južnej Kórei stretol s vrcholnými predstaviteľmi spoločnosti Hyundai Motor Group – materská firma Kia Motors Corporation. Hlavnou témou diskusií bolo strategické smerovanie automobilky v oblasti výroby áut s nulovými emisiami. ...
Podpredseda vlády a minister financií Peter Kažimír sa počas svojej pracovnej cesty v Južnej Kórei stretol s vrcholnými predstaviteľmi spoločnosti Hyundai Motor Group – materská firma Kia Motors Corporation – vo vývojom centre Namyang. Hlavnou témou diskusií bolo strategické smerovanie automobilky v oblasti výroby áut s nulovými emisiami (tzv. zero emission cars - ZEC) a zapojenia Slovenska do celkovej stratégie.
Obe strany sa zhodli na potrebe zintenzívnenia spolupráce v oblasti vedy a výskumu, mobility ako aj samotnej digitalizácie výroby. „Náš záujem sústrediť sa na vyššiu pridanú hodnotu je prirodzeným krokom. Z pohľadu dlhodobej udržateľnosti našej ekonomiky je logické podporovať aktivity smerujúce do inovácií a výskumu moderných technológií, ktoré radikálne menia automobilový priemysel. Keď sa bude dariť našim automobilkám, bude sa aj nám,“ povedal po stretnutí Peter Kažimír.
Skvalitňovanie existujúcej a budovania novej infraštruktúry, investície do vedy a výskumu, užšia spolupráca so školami, či start-up komunitou sústrediacou sa práve na inovácie v automobilovom priemysle sú nástroje, ktoré obe strany vnímajú ako potrebné.
V automobilovom priemysle prebieha revolúcia spôsobená zrýchľujúcou sa robotizáciou výroby. S tým súvisí rast dopytu po autách na alternatívny pohon, ale aj zmena správania sa koncových užívateľov. Tá je viditeľná v rastúcom záujme o car-sharing, či car-pooling, čo vytvára tlak na automobilky, aby tieto trendy zohľadnili vo svojich plánoch.
Slovensko-kórejský dialóg na túto tému bude pokračovať aj v najbližších mesiacoch.
Kia Motors Corp., ktorá má v súčasnosti svoje vývojárske a dizajnové centrá v Južnej Kórei, Spojených štátoch amerických, Japonsku a v nemeckom Frankfurte, ročne vynakladá 6 percent svojho obratu práve na výskum a vývoj. Slovensko tu vidí potenciál v rozvoji talentu v oblasti produktového dizajnu.
Tlačový odbor
Ministerstvo financií SR
Koniec obsahu.
Nachádzate sa tu:
Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.
Pokračovanie menu:
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.