[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Ministerstvo financií SR (MF SR) tento rok uvoľnilo rozpočtovými opatreniami na dofinancovanie Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) dokopy 160 miliónov eur, pričom ďalších 21,4 milióna zaslali železničiarom z kapitoly ministerstva dopravy. Ministerstvo financií SR pripomína, že na prevádzku železničnej infraštruktúry ide každý rok viac peňazí. Tretinový nárast medzi rokmi 2021 a 2023 rovnako vyvracia akékoľvek tvrdenia o škrtaní zdrojov na údržbu.
Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) na MF SR zároveň dlhodobo poukazuje na zlý stav tratí a potrebu ich systematicky obnovovať napríklad cez analyticky podloženú metodiku pre výber priorít vypracovanú spolu s ministerstvom dopravy. Následne bol spracovaný zoznam tratí na prioritnú obnovu, aby sa predišlo kolapsu dopravy. ÚHP tiež poukazoval na potrebu investovať do automatizácie. Cez plán obnovy sa podarilo zabezpečiť financovanie pre nových 120 km tratí na diaľkovo ovládané zabezpečovacie zariadenia.
MF SR viackrát zdôraznilo potrebu uzatvoriť viacročnú zmluvu so štátom, ktorá by zabezpečila dlhodobé financovanie ŽSR a nastavila pravidlá pre každoročnú valorizáciu štátnej dotácie.
Tlačový odbor
Ministerstvo financií SR
Koniec obsahu.
Nachádzate sa tu:
Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.
Pokračovanie menu:
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.