[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Trend klesajúceho dopytu po zlatistom moku je globálny a s výškou spotrebnej dane takmer nesúvisí.(1) Skutočným dôvodom je zmena preferencií spotrebiteľov, ktorá sa na jednej strane prejavuje zníženým objemom konzumácie v reštauračných zariadeniach a na strane druhej zvýšeným záujmom diverzifikovať smerom od tradičných pív k pivám unikátnej chuti a kvality. Zo zmeny trendu však v podmienkach SR profitujú predovšetkým nadnárodní producenti a v obmedzenom rozsahu rozrastajúci sa segment tzv. mikro pivovarov. Klesajúci dopyt po pive je tak problémom predovšetkým pre malé pivovary, ktorých možnosti presadiť sa v rámci distribučných sietí sú vzhľadom na oligopolizáciu slovenského trhu obmedzené.
Upozornenie
Materiál prezentuje názory autorov a Inštitútu finančnej politiky, ktoré nemusia nutne odzrkadľovať oficiálne názory Ministerstva financií SR. Cieľom publikovania komentárov Inštitútu finančnej politiky (IFP) je podnecovať a zlepšovať odbornú a verejnú diskusiu na aktuálne ekonomické témy. Citácie textu by sa preto mali odkazovať na IFP (a nie MF SR), ako autora týchto názorov.
(1) V podmienkach SR tvorí spotrebná daň približne 15% konečnej ceny fľaškového piva. V prípade čapovaného je to značne menej.
Koniec obsahu.
Nachádzate sa tu:
Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.
Pokračovanie menu:
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.