[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Výstupy z testovania deviatakov Testovanie 9 (vo verejnosti známe aj pod názvom Monitor 9) potvrdzujú zistenia z testovania PISA ohľadom vplyvu rodinného zázemia na výsledky. Analýza dopĺňa obraz o výsledkoch na úrovni škôl. Ukazuje sa napríklad, že žiakom sa vo všeobecnosti viac darí vo väčších školách, okrem detí z chudobných rómskych rodín. V školách s vysokým podielom znevýhodnených žiakov je priemerná úspešnosť nižšia nielen u znevýhodnených, ale aj u neznevýhodnených žiakov. Analýza ďalej preukázala, že existujúce rozdiely v priemernej úspešnosti medzi základnými školami sa dajú len čiastočne vysvetliť rodinným zázemím žiakov na jednotlivých školách, čo znamená, že podobné školy s podobnými žiakmi dosahujú rozdielne výsledky. Pre znižovanie zaostávania znevýhodnených skupín žiakov bude v prvom rade potrebná ich presnejšia identifikácia, napríklad formou doplnkových dotazníkov popri národných testovaniach. Súčasný systém podpory sociálne znevýhodnených žiakov totiž viaceré reálne faktory znevýhodnenia vôbec nezohľadňuje. Následné zachytenie rozdielov v žiackych populáciách medzi školami zároveň umožní lepšie rozpoznanie menej úspešných škôl, ktorých zaostávanie nie je možné zdôvodniť podielom znevýhodnených žiakov.
Analýza bola schválená Odborno-metodickou komisiou ako recenzovaná na základe posudkov:
Koniec obsahu.
Nachádzate sa tu:
Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.
Pokračovanie menu:
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.