8. Na formulácii listov záleží: ako zlepšiť výber za nulové náklady?
Tisícky jednotlivcov odoberajúcich elektrinu vo svojich domácnostiach dlhodobo neplatili koncesionárske poplatky. Naše oddelenie behaviorálnych a experimentálnych analýz preto v spolupráci s Rozhlasom a televíziou Slovenska pristúpilo k experimentu, ktorý zmenou komunikácie s platiteľmi zvýšil úspešnosť výberu týchto úhrad. Výsledky ukazujú, že len úpravou zasielaných listov je možné ročne vyzbierať približne o 125 000 eur navyše. Touto jednoduchou zmenou by sa zároveň podarilo znížiť celkovú dlžnú sumu až o 5,6 % ročne. Vo všeobecnosti môžeme konštatovať, že jednoduché behaviorálne zásahy do komunikačnej stratégie môžu prispieť k úspešnosti výberu pravidelných úhrad, a to v podstate za nulové dodatočné náklady. Aj keď medzičasom došlo k zrušeniu koncesionárskych poplatkov, tieto výsledky môžu byť užitočné aj v iných podobných prípadoch.