Národný projekt: Elektronické služby Finančnej správy – Oblasť daňová
Prioritná os 1 - Elektronizácia verejnej správy a rozvoj elektronických služieb
Opatrenie: 1.1 Elektronizácia verejnej správy a rozvoj elektronických služieb na centrálnej úrovni
Financovanie: Európsky fond regionálneho rozvoja
Prijímateľ projektu : Ministerstvo financií SR
Partner projektu: Finančné riaditeľstvo SR
Dĺžka realizácie projektu: 70 mesiacov
Oprávnené obdobie: marec 2010 - december 2015
Celkové výdavky projektu : 41 471 254,87- EUR
Ciele projektu
· Zavedenie vysoko sofistikovaných elektronických služieb pre riešenie daňových agend
· Vytvorenie jednotného, plne integrovaného informačného prostredia daňovej správy pre riešenie daňových agend
· Zabezpečenie používania elektronických služieb daňových agend v kontexte slovenského eGovernmentu podľa NKIVS
Výsledky projektu
Výsledkom projektu sú elektronické, používateľsky orientované služby finančnej správy v daňovej oblasti na národnej úrovni poskytované občanom, podnikateľom a ostatným organizáciám verejnej správy vytvorením integrovaného informačného prostredia finančnej správy, v súlade s programom UNITAS. Riešenie realizované projektom je zamerané na podporu procesov daňových agend tak, aby sa zefektívnila činnosť finančnej správy a znížila administratívna záťaž na strane daňovníkov pri plnení ich daňových povinností.
Riešenie navrhnuté a realizované prostredníctvom projektu umožní obojsmernú elektronickú komunikáciu daňovníka a finančnej správy s vysokou úrovňou personalizácie, vytvorenie osobnej schránky a osobného účtu daňovníka, čím sa výrazne zvýši komfort daňovníka pri plnení jeho daňových povinností. Daňovník bude môcť pristupovať online k svojmu osobnému účtu (saldokontu) s evidenciou preddavkov, pohľadávok a záväzkov členených podľa jednotlivých typov daní, čím sa zvýši dostupnosť týchto služieb pre všetkých daňovníkov.
Personalizovaná osobná schránka bude poskytovať možnosť interaktívnej komunikácie a online podania žiadostí, oznámení a priznaní s možnosťou sledovania a kontroly priebehu procesu spracovania podaní až po vydanie rozhodnutia. Daňovník môže pružne reagovať na vydané rozhodnutia alebo iné požiadavky správcu dane.
Hlavné prínosy elektronizácie služieb:
- Pri registrácii dane nebude vyžadovaná návšteva úradu
- Systém bude prepojený na relevantné informačné systémy verejnej správy
- Daňové priznanie bude možné podať elektronicky
- Automatické doplnenie, kontrola a prepočet údajov v daňovom priznaní
- Poskytnutie aktuálnych informácií
- Rýchlejšie vybavenie žiadosti o poskytnutie informácií
- Prehľad o vlastnom saldokonte a daňových platbách
- Elektronické vydávanie rozhodnutí o odvolacom a vyrubovacom konaní
- Elektronická komunikácia s platcom dane
- Automatické prepojenie dát o občanoch v daňovom systéme – odpadnutie duplicít
- Zníženie chybovosti dát vďaka ich automatizovanému získavaniu
Aktivity projektu
Aktivita 1: Analýza a dizajn
Aktivita 2 : Obstaranie a nasadenie HW a SW licencií
Aktivita 3 : Implementácia
Aktivita 4: Testovanie
Aktivita 5 : Nasadenie
Aktivita 6 : Publicita a informovanosť
Aktivita 7 : Riadenie projektu
Národný strategický referenčný rámec