VRP bude od júla ešte dostupnejšia
Aktualizované dňa: 30.05.2016 06:00
Od začiatku júla bude môcť virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP) využívať väčší okruh podnikateľov. Po novom ju budú môcť používať všetci podnikatelia, ktorí mesačne vydajú maximálne tri tisíc pokladničných bločkov.
V súčasnosti môžu VRP používať iba podnikatelia, ktorí mesačne nevydajú viac ako tisíc pokladničných dokladov. Podľa údajov Finančného riaditeľstva SR o registráciu na používanie VRP požiadalo asi 26 tisíc subjektov, pričom reálne ju využíva asi 20 tisíc z nich.
Od júla sa rozšíri možnosť používať VRP aj na podnikateľov, ktorí vydajú mesačne viac dokladov. Ministerstvo financií vyhláškou zvýši počet vydaných pokladničných bločkov na tri tisíc. „Využívanie virtuálnej registračnej pokladne je bezplatné, čím znižujeme náklady pre podnikateľov. Našou ambíciou do budúcnosti je umožniť využívanie takýchto registračných pokladníc pre čo najširší okruh podnikateľov“, uviedol štátny tajomník rezortu financií Radko Kuruc.
Používanie virtuálnej registračnej pokladnice (VRP) nie je nijak spoplatnené. Potrebná je však registrácia na ktoromkoľvek daňovom úrade a pridelenie kódu VRP. Výhodou je, že najmä začínajúci, alebo malí podnikatelia nemusia kupovať klasické registračné pokladnice, ale môžu využiť VRP, a to jednoducho stiahnutím aplikácie prostredníctvom počítača, notebooku, tabletu, alebo smartphonu prepojeného s tlačiarňou. Podnikatelia tak ušetria za nákup pokladnice a tiež za každoročný servis.
VRP sú nastavené veľmi jednoduchým spôsobom tak, aby podnikatelia, ktorí sa rozhodnú pre jej používanie boli odbremenení od niektorých administratívnych povinností. Nemusia napríklad vyhotovovať dennú uzávierku, či viesť knihu pokladnice. Okrem toho nemajú povinnosť vybrať si a zazmluvniť servisnú organizáciu, tak ako je to v prípade klasickej pokladnice. VRP podnikateľovi umožňuje jednoduchšiu a prehľadnejšiu evidenciu, ktorú môže využiť na účely účtovníctva, resp. na daňové účely.
Tlačový odbor
Ministerstvo financií SR