Symbolom infokampane o zavedení eura bude peňaženka
Aktualizované dňa: 05.12.2007 06:00
Reklamná agentúra Creo/Young & Rubicam a splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát predstavili 27.11.2007 na tlačovej konferencii víťazný kreatívny koncept informačnej kampane na zavedenie eura.
„Pri príprave navrhovaného konceptu sme brali do úvahy odporúčania, aby mala kampaň informačný a vzdelávací charakter. Všeobecným prostriedkom vhodným na oslovenie čo najširšej verejnosti je spoločný prvok - niečo, čo pozná a používa každý,“ uviedol koncept Michal Ruttkay, generálny riaditeľ spoločnosti Creo/Young & Rubicam. Za jednotiaci symbol kampane zvolila agentúra symbol peňaženky. A práve to, čo sa s tou našou peňaženkou stane po zavedení eura zaujíma väčšinu Slovákov.
„Na symbolickej peňaženke postupne odprezentujeme situácie, v ktorých sa v reálnom živote ocitne každý obyvateľ SR a ktorých sa v súvislosti so zavedením eura niekto aj obáva - dátum 1.1.2009, konverzný kurz, prepočítavanie meny a pod. Naša peňaženka predstavuje akúsi „školskú tabuľu“. Prostredníctvom takto nastavenej „ľudovej“ kampane, v ktorej sú jednotlivé informačné posolstvá metaforicky komunikované, vieme dosiahnuť nielen zvýšenú pozornosť, ale najmä porozumenie. Kampaň stavia na zrozumiteľnosti posolstiev a výraznej zapamätateľnosti,“ dodáva Peter Holík, výkonný riaditeľ reklamnej agentúry.
Účinok kampane umocňujú štylizované kreslené postavičky, ktoré dodávajú informačnému konceptu ľudský rozmer. Sú milým sprievodcom a doplnkom popri poskytovaní komplexných informácií a odporúčaní týkajúcich sa zavedenia eura v SR.